Har du en hest som har problemer? Da kan kanskje denne siden hjelpe deg.

Equiterapi betyr behandling av hest. En equiterapeut behandler hester med forstyrrelser eller avvik i bevegelsesapparatet. Vi er utdannet i hesten, dens anatomi og dens bevegelsesmønster. Halte hester skal kun behandles i samarbeide med veterinær, og bør derfor utredes av veterinær først. Vi er altså et supplement til veterinærene. Det er mange som nå vet hva en equiterapeut er, og hva vi gjør. Det har tatt oss noen år å etablere denne tittelen i Norge, men nå ser den ut til å være akseptert og vel anvendt for de som trenger en løsning på et problem en hest kan ha.

Alle equiterapeuter som er medlemmer i Norges equiterapeutforbund, har gått en 2-årig heltids diplomutdannelse i Sverige. For noen år tilbake het skolen ISHU. Nå heter den HTU.

Ved å klikke dere inn på menyen til venstre, kan dere lese mer om våre behandlingsformer, etiske regler og om skolen vi har gått.

Ved å gå inn på kartet, kan du finne en equiterapeut i ditt nærområde. Sammen kan dere kanskje hjelpe hesten din til et enda bedre liv?

>> Ta kontakt med oss i dag.